Lukijat

sunnuntai 29. joulukuuta 2013

Uusi elämä

Meille on tulossa perheenlisäystä! Olen nimittäin R-A-S-K-A-A-N-A. 
Tällä hetkellä ollaan rv 7 paikkeilla ja voin kertoo että oloni ei ole todellakaan paras mahdollinen. Mä olin jo unohtanut kaikki nää maailman oireet. Enkä muistanutkaan kuinka pahoinvointi on olemassa. Viime viikko oli ehkä kaikista järkyttävin. Heräilin yöllä pahoinvointiin, mikään ei pysynyt sisällä, joka ikinen aamu oli pakko juosta vessaan ja se hirvee väsymys! saatoin nukkua 11 h putkeen ja päivällä vielä 3 h päikkärit. Onneks Tomi ollut lomalla nyt pari viikkoo niin tosi paljon auttanut Sofian hoitamisessa. Onneksi.
Olo on nyt väsymyksen kannalta jo paljon parempi. Ei enää väsytä niin paljon ja nukun yleensä päikkärit silloin ku Sofia menee päikkäreille mut yleensä pärjään kyllä nukkumattakin niitä. ja pystyn vaihtamaan kakkavaipat oksentamatta! (pidätän hengitystä kylläkin) Mutta onneksi olo on muuten aika normaali. Välillä on alavatsakipuja. Mut muuten ihan jees. Kunhan tää pahoinvointi kohta helpottuisi. Sofiasta mulla oli n. 5 kk pahoinvointia :) Ja siitä äippäni epäili et tyttö tulossa.  

LA on sitten 21.8.2014! WOHOO. musta tuntuu että tää aika tulee meneen niin nopeeta. On Sofia joka on pitämässä mulle seuraa ja keksimässä mulle paljon paljon kaikkea tekemistä ja viime kerralla kun raskaana olin, Tomi oli koko raskauden ajan armeijassa ja pääsi just kk aiemmin pois ennen kun Sofia tuli. Eli olin tavallaan yksin. Nyt on kyllä kivaa kun on toinen siinä, eikä mun tartte yksin kestää raskausajan vaivat yms. Heti kun pahoinvointi loppuu niin lupaan yrittää parhaani mukaan NAUTTIA tästä raskaudesta, sillä aiemmin pelkäsin kokoaika keskenmenoa ja aika meni jotenkin niin hitaasti. Tiedän että ollaan hirveen alussa ja keskenmenon riski on tietty vielä suuri, mutta tulee sitten jos tulee. Ei sitä kannata alkaa etukäteen murehtimaan. :) 

Käytiin varhaisultrassakin viime viikon ma ja sielä oli ihan paikallaan pikkukaveri jonka sydän sykkii :) Eka sitä ei meinattu ees löytää kun oli niin pikkunen. Olin vasta viikolla 5, mut oli pakko mennä tarkistuttaan että on ihan oikeassa paikassa :)

Varmasti tulen päivittämään mun vointeja tänne.




Ja niin sairaalareissu :(

Sofia joutui viikko sitten viikonloppuna Taysin infektio-osastolle :( Tytölle nousi yhtäkkiä hirveä kuume yöllä. Eka oli 39,9 sitten lääkkeillä laski 37,8 sitten taas oli yli 40 asteen kuume eikä millään meinannut laskea. Taysiin soitettiin yöllä ja ne sano ettei tarvitse tulla vielä. Seuraavana päivänä kun kuume oli vielä korkea, mentiin Koskiklinikalle ja Sofialta otettiin kaikki maailman verikokeet ja arvot oli koholla. Lääkäri epäili verenmyrkytystä tai no ei epäillyt, vaan sano suoraan että teidän tytöllä on verenmyrkytys ja että täytyy osastolle mennä Taysiin. Kyllä me siinä Tomin kanssa säikähdettiin pahasti ja itku multa tuli. Onneksi Taysissa otettiin virtsakoe ja selvis et kyse oli vaan pissatulehduksesta ja Sofia joutui olemaan vaan yhden yön osastolla. Sitten pääsi kotiin ja hoitaja kävi kolmesti päivässä antamassa antibiootit kanyylin kautta ja kolmantena päivänä aloitettiin suunkautta kuuri, kun oli niin hyvin arvot lähtenyt laskemaan :) 

Mun mielestä ennen kun epäillään yhtään mitään, täytyis ottaa ensin kaikki kokeet ja sulkea pois vaihtoehdot ennen ku mennään suoraan sanomaan et joo sillä on sitä ja tätä. Hui kyllä päässä pyörii kaikenlaista silloin :( Nyt pirpana nukkuu päikkärit omassa pinnasängyssään <3 

Hyvää viikonloppua kaikille <3 


8 kommenttia:

  1. Voi että, superpaljon onnea! Mie oon kovasti miettinyt että mikä olis kiva ikäero pienille, että kuinka jaksaisi kahden pienen kanssa, mutta kai se sitten on ihan luonnollista ja siihen tottuu :)

    VastaaPoista
  2. Sofia tulee olemaan 1 v ja 7 kk kun tämä toinen sisarus tulee :) Et sillein ihan hyvä ikä! oltiin ajateltu et 2 v olis hyvä ja alettiin yrittämään, mut ei kyllä osattu arvata et ekalla kerralla tärppäs :) ja Kiitos paljon <3

    VastaaPoista
  3. Oli pakko tulla tänne huhuilemaan, kun ei ole mitään kuulunut. Mutta mulle ei ole näköjään jostain syystä päivittynyt tonne bloggeriin sun päivitykset, höh! :/ <3

    Mutta siis ihanaa oikein paljon onnea raskaudesta! <3 <3

    Ja voin vain kuvitella millainen huoli on ollut Sofiasta, onneksi kaikki on nyt kunnossa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo mullekaan ei tuu ikinä jos joku on vastannu mun viesteihin yms... :( no huoli oli tosiaan tosi iso silloin kun Sofia joutui sairaalaan. Tuntu et elämä pysähty siihen ja oli tosi surkea olo... Onneksi neiti on jo paljon parempi. Enää nuha sillä :) ja mitäs mää... Olin eilen nesteytyksessä sairaalassa pahan pahoinvoinnintakia.... Oksentelin 3 pvää putkeen eikä mitään pysynyt sisällä. Tuun varmaan tänään tai huomenna kirjoittamaan siitä lisää. Onneksi nyt hyvä olo :) ja kiitos paljon <3 ollaan täällä aika innoissaan vauvasta :) toivottavasti kulkisi mukana loppuun asti. Huomenna rv 8 <3

      Poista
  4. http://vuodenvihannes2005.blogspot.fi/2014/01/minut-haastettiin.html Hei täällä on siule haastetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okei kiitti!! :) yritän huomenna viimeistään sen tehdä ^^

      Poista