Lukijat

keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Heippa pitkästä aikaa!

Tällä hetkellä oon Taysissa osastolla. Pari viikkoa sitten otettiin kontrolliultra mitä otetaan aina kahden viikon välein, kun mulla ja vauvalla on eriveriryhmät ja mulla ollut vasta-aineita alusta asti veressä, mutta ei paljoa. Nyt sitten rv 29 huomattiin ultrassa että 1 virtaus niistä kaikista virtauksista on koholla. Tänään sitten takaisin Taysiin ultraan ja otettin napanuorapunkito. Mikä inhottava kokemus aargh. Paikalla oli 3 kätilöä, ylilääkäri ja lääkäri. Mun maha sterilisoitiin ja ultran avulla etsittiin vauvan napanuora. Sitten kun oli hyvä kohta niin neula mun vatsan läpi napanuoraan ja imettiin verta. Hyi teki niin huonoa... Meinasin kahdesti pyörtyä ja oli pitkään sen jälkeen huono olo ja olin ihan kalpee. Myös varmasti vaikutti se että piti olla ravinnotta. Onneks nyt oon saanut syödä ja oon syönytkin oikein mainiosti. Hesee ja jauhenlikakeittoo :) Käyrässä oon maannut 4 h mutta vauvalla kaikki hyvin. Hemoglobiini oli vauvalla matala niin saa huomenna sitten verta kohtuun. ja kahden viikon päästä uudestaan ja sen jälkeen vauva saakin syntyä. Ollaan puhuttu lääkäreiden kanssa että rv 34 olisi tiedossa sektio. Onneksi vauva on hyvänkokoinen ja oikein vilkas tapaus :) 


4 kommenttia:

  1. Voi että! Varmasti huolestuttaa kun on jotain poikkeavaa raskaudessa, mutta onneksi oot(te) ollut hyvässä hoidossa! Tsemppiä loppuun! Pitäis muuten varmaan treffaa oikeesti joku kerta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vähän huolestuttaa mutta kaikki on kunnossa :) Pitää ehdottomasti treffata! jos ei nyt niin viimeistään kun baby syntyy :D

      Poista
  2. Hyvä että kaikki on kuitenkin kunnossa <3 Kaikkea sitä nainen vaan joutuu kokemaan :D Vaikakkin hyvän asian puolesta <3 Teille varmaan taitaakin tulla ennen meitä vauva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no sanos muuta!! mitäs ne miehet tekee?? :D nainen joutuu kärsii 9 kk ja sitten pitää vielä vauvelia ponnistaa ulos tähän maailmaan.. Plus et paino nousee ja kaikki oireet. Noo 5 viikko enää niin vauveli tulee maailmaan :)

      Poista